bliv-klogere.ibc.dk

bliv-klogere på informatik, international økonomi, MS-Office, …

Hop til indhold
  • Informatik C (hhx) ▼
    • Emne 1. Udvikling og projektledelse ᐅ
      • Lærebog til del 1: Introduktion. Kapitel 1 – 6.
      • Modul 01. Introduktion og prototyper
      • Modul 02. Hjemmeside med Wix
      • Modul 03. Det grafiske puslespil
      • Modul 04. Værktøjer til projektbeskrivelse
      • Modul 05. Udviklingsmodeller
      • Modul 06. Brugervenlighed og test
      • Modul 07. Projekt
      • Modul 08. Afsluttende opgave
    • Emne 2. Digital dannelse ᐅ
      • Lærebog til del 2: Digital dannelse. Kapitel 7 – 11.
      • Modul 09. Data og internettet
      • Modul 10. Du bliver udspioneret
      • Modul 11. Skærmfri uge. Sikkerhed og kryptering
      • Modul 12. Innovation
      • Modul 13. Lovgivning på dataområdet
    • Emne 3. Progammering ᐅ
      • Lærebog til del 3. Programmering. Kapitel 12 – 18
      • Modul 14. App Lab intro
      • Modul 15. Din første app
      • Modul 16. Rutediagrammer og kommentarer
      • Modul 17. Forgrening og betingelser, events og funktioner
      • Modul 18. Arrays og loops
      • Modul 19. Dropdowns og brug af funktioner
      • Modul 20 + 21. App Lap hajer og afslutning
    • Emne 4. Databaser
      • Modul 22. Database i App Lap
      • Modul 23. Flere databaser i App Lab
      • Modul 24. Database teori
      • Modul 25. Mere database teori
      • Modul 26. Afslutning på kode og databaser
    • SO1
      • SO1-opgave 2023
      • Brugervenlighed og brugertest
    • Emne X.ᐅ
      • Modul 18. Databaser
      • Modul 19. Databaser og SQL
      • Modul 20. Start med App Lab
      • Modul 21. Mere AppLab
      • Modul 22. Kodebegreber
      • Modul 23. App Lap hajer
      • Modul 24. Hjemmesider
      • Modul 25. Tabeller, lister, video, Google Maps, link og sites
      • Modul 26. CSS
      • Modul 27. Søgemaskineoptimering (SEO)
    • Repetition og projekter ᐅ
      • Oversigt over fagbegreber
      • Snowden-filmen
      • Notat: Digitalisering i organisationer
      • Repetitionsopgaver emne 1
      • Informatik C eksamen
    • Dokumentationsopgave ᐅ
      • Dokumentationsopgave
    • Vejledninger ᐅ
      • Vejledning 1. Hjemmeside med Wix
      • Vejledning 2. Micro:bit
      • Vejleding 3. Find en film. Eksempel Ready Player One
      • Vejledning 4. Mini-kursus i loops og arrays
      • Vejledning 4. Vælg linjen økonomi og it – eller tag informatik B som valgfag
      • Vejledning 5. Indlejr video fra YouTube med HTML kode
      • Vejledning 6. Replit
      • Vejledning 7. Indlejr et kort fra Google Maps med html kode
    • Videoer ᐅ
      • Videoer 1. Repl, CMS og WordPress
      • Videoer 2. Prototyper og billedbehandling i PowerPoint
      • Videoer 3. Det grafiske puslespil
      • Videoer 4. Data og internettet
      • Videoer 5. Kryptering
      • Videoer 6. Databaser og SQLite
      • Videoer 7. AppLab
      • Videoer 8. Kodebegreber
      • Videoer 9. Rutediagrammer
      • Videoer 10. Databaser i App Lab
  • Informatik B (hhx) ▼
    • Emne 1. Interaktionsdesign ᐅ
      • Lærebog til modul 1. Kapitel 1 – 4
      • Lektion 1. Introduktion og hjemmeside
      • Lektion 2. Det grafiske puslespil
      • Lektion 3. Billedtyper
      • Lektion 4. I gang med billedbehandling
      • Lektion 5. Frilægning
      • Lektion 6. Videregående billedbehandling
      • Lektion 7. Grafisk formidling
      • Lektion 8. Din tur til at finde på
      • Lektion 9. Tæt på brugerne
      • Lektion 10. Gennemgående opgave
    • Emne 2. Frontend programmering ᐅ
      • Lærebog til modul 2. Kapitel 5 – 13
      • Lektion 11. Editoren Visual Studio Code
      • Lektion 12. CSS på livet løs
      • Lektion 13. Lav et site
      • Lektion 14. Div tagget 1
      • Lektion 15. Div tagget 2
      • Lektion 16 Menubarer
      • Lektion 17. Fald-ned menuer, semantiske tags og responsivt design
      • Lektion 18. Det store CSS kørekort
      • Lektion 19. App Lap
      • Lektion 20. Mer’ AppLap
      • Lektion 21. JavaScript
      • Lektion 22. Udvidet javaScript
      • Lektion 23. Leg løs med frontend
    • Emne 3. Backend med PHP ᐅ
      • Lærebog til emne 3. Kapitel 14 – 19
      • Lektion 24. Start på backend
      • Lektion 25. Kodestrukturer
      • Lektion 26. Arrays og loops
      • Lektion 27. Funktioner
      • Lektion 28. Formularer med HTML
      • Lektion 29. Formularer og PHP
      • Lektion 30. Funktioner i formularer
      • Lektion 31. Backend de luxe med Bootstrap
      • Opgaver til lektionen den 22. februar
    • Emne 4. Databaser ᐅ
      • Lærebog til emne 4. Kapitel 20 – 24
      • Lektion 32. Start med databaser
      • Lektion 33. SQL på livet løs
      • Lektion 34. SQL og SQLite
      • Lektion 35. Resten af CRUD
      • Lektion 36. E-R diagrammer
      • Lektion 37. Normalisering
      • Lektion 38. Kundedatabae
    • Emne 5. Systemer i organisationer ᐅ
      • Lærebog til emne 5. Kapitel 25 – 31
      • Lektion 39. Data og IT-sikkerhed
      • Lektion 40. Systemer i organisationer
        • Modul 03. Det økonomiske kredsløb
      • Lektion 41. Innovation
    • Projekt 1. Markedsføring over nettet ᐅ
      • Oplæg til markedsføring over nettet
    • Projekt 2. WordPress hjemmeside og/eller webshop ᐅ
      • Oplæg til WordPress
    • Projekt 3. UX på webshoppen ᐅ
    • Projekt 4. Bitcoins og teknologien bag ᐅ
      • Bitcoins og teknologien, der gør den mulig
      • Øvelser
    • Dokumentationsopgave
    • Vejledninger ᐅ
      • Vejledning 1. Download programmer /apps
      • Vejledning 02-1. Opret dig som bruger hos wordpress.com
      • Vejledning 3. Find knapperne i GIMP
      • Vejledning 4. Hjælp til opgaverne om GIMP
      • Vejledning 5. I gang med Visual Studio Code
      • Vejledning 6. De vigtigste kommandoer i App Lap
      • Vejledning 7. PHP og MySQL i Visual Studio Code
      • Vejledning 8. Den gode opgave
      • Vejledning 9. LucidChart
      • Lærervejledning informatik B
    • Videoer ᐅ
      • Videoer 1. Repl, CMS og WordPress
      • Videoer 2. Det grafiske puslespil
      • Videoer 3. Prototyper i PowerPoint
      • Videoer 4. HTML og CSS kode
      • Videoer 5. Databaser
      • Videoer 6. Data og internettet
      • Videoer 7. Kryptering
    • Ideer til SOP
    • IT uddannelser med jobgaranti
  • International øk. (hhx) ▼
    • Øvelser til 1g grundforløb ᐅ
      • Modul 01. Introduktion
      • Modul 02. Konjunkturer og aktører
      • Modul 04. Samfundsøkonomiske mål 1. BNP, arbejdsløshed og inflation
      • Modul 05. Samfundsøkonomiske mål 2. Statsbudget, fordeling af goderne og bæredygtig vækst
      • Modul 06. Opfølgning på samfundsøkonomiske mål og indkomstbegreber
      • Modul 07 ØG-1. Efterspørgselskurven og priselasticitet
      • Modul 08 ØG-2. Udbud og markedsligevægten
      • Modul 09 + 10 ØG 3 + 4. Afrunding af økonomisk grundforløb
      • Repetitionsopgave ØG og ekstraopgaver
      • Et par gode råd til ØG eksamen …
    • Øvelser til 1g valgfag ᐅ
      • Modul 10. IØ repetition: Mål, det økonomiske kredsløb og forsyningsbalancen
      • Modul 11. Konjunkturer, økonomisk politik og multiplikatorvirkning
      • Modul 12. Konjunkturer og økonomiske politikker
      • Modul 13. Markedet og efterspørgslen
      • Modul 14. Udbud og markedsligevægten
      • Modul 15. Pristeori og markedssvigt
      • Modul 16. Pendulet svinger
      • Modul 17. Økonomisk vækst og velstand
      • Modul 18. BNP og nationalregnskab
      • Modul 19. Kap 7.1. Arbejdsmarkedet
      • Modul 20. Kap 7.2. Arbejdsmarked og erhvervspolitik
    • Øvelser til 2.g del 1 Repetition ᐅ
      • Modul 01. Kap 2 Mål og politikker
      • Modul 02. Kap 3. Forsyningsbalancen, multiplikatorvirkningen og konjunktursvingninger
      • Modul 03. Kap 4. Udbud og efterspørgsel
      • Modul 04. Kap 5.1 Økonomiske skoler (pendulet svinger)
      • Modul 05. Kap 5.2. Økonomiske politikker
      • Modul 06. Kap 6.1. Økonomisk vækst, velstand og nationalregnskab
      • Modul 07. Kap 6.2. Økonomisk vækst, velstand og nationalregnskab
      • Modul 08. Kap 7.1 Beskæftigelse og arbejdsmarkedet
      • Modul 09. Kap 7.2. Beskæftigelse og arbejdsmarked
      • Modul 10. Kap 7.3. Erhvervspolitik
    • Øvelser til 2g del 2 Makroøkonomi ᐅ
      • Modul 11. Kap 8.1. Den offentlige sektor og finanspolitik
      • Modul 12. Kap 8.2 Statsbudget og finanspolitik
      • Modul 13. Kap 9.1 Velfærd og lighed
      • Modul 14. Kap 9.2 Velfærdsstat og lighed
      • Modul 15. Kap 9.3 Udfordringer og konkurrencestaten
      • Modul 16. Kap 10.1. Den finansielle sektor
      • Modul 17. Kap 10.2. Pengemængde, rente og pengepolitik
      • Modul 18. Kap. 10.3. Lav inflation og obligationer
      • Modul 19. Kap 11.1. Bæredygtig vækst
      • Modul 20. Kap 11.2. Klimaforandringer og klimapolitik
      • Modul 21. Kap 12.1. Udenrigshandel og valutakurspolitik
      • Modul 22. Kap 12.2. Valutapolitik og konkurrenceevnen
    • Øvelser til 2g del 3. International økonomi ᐅ
      • Modul 24. Kap 13 Udviklingen i international økonomi
      • Modul 25. Kap. 14.1. Den moderne globalisering og handelsteori
      • Modul 26. Kap 14.2. Protektionisme og multinationale selskaber
      • Modul 27. Kap 15.1 EU og økonomisk integration
      • Lektion 28. Kap 15.2 EU’s landbrugspolitik og konfliktlinjer i EU
    • Projektopgaver
      • Projektopgave 1g-1. Landeanalyse
      • Projektopgave 1g-2. Arbejdsmarkedet
      • Rusland
      • Mini-projekt 1g-3 Inflation
      • Projektopgave 2g-1. Hva’ så Danmark
      • Projektopgave 2g-2 Økonomiske skoler/teorier
      • Store taldag
      • SO5
      • SO6
      • Eksamensprojekt
    • Eksamensprojekt
      • Oplæg
      • Eksamen med synopsis
    • Repetition ᐅ
      • Liste over fagudtryk
    • Vejledninger ᐅ
      • Vejledning 1. Talbanker
      • Vejledning 2. Udbuds- og efterspørgselsdiagrammer
      • Vejledning 3. Landeanalyse
      • Vejledning 4. Gapminder
      • Vejledning 5. Aggregeret udbud og -efterspørgsel
      • Vejledning 6. Hvorfor konjunkturer kan være cirkulære samt crowding out
      • 2. h. Downloads
    • Videoer ᐅ
      • Videoer 1. Forsyningsbalancen
      • Videoer 2. Multiplikatoreffekten
      • Videoer 3. Udbud og efterspørgsel
      • Videoer 4. Priselastisiteter
      • Videoer 5. Hvorfor er momsen degressiv
      • Videoer 6. Økonomiske politikker
      • Videoer 7. Hvorfor falder renten, når kursen på obligationer stiger
      • Videoer 8. Handelsteori
      • Videoer 9. Makroøkonomisk landeanalyse
      • Videoer 10. Udviklingsøkonomisk landeanalyse
      • Videoer 11. Beregninger i Excel til IØ: Diagrammer, indekstal, vækstrater og regression
      • Videoer 12. IØ til økonomisk grundforløb
      • Videoer 13. Databanker
  • MS–Office ▼
    • IBC Excel kursus
    • IBC Word kursus
    • Tips & tricks til Teams
    • Videoer 1. Excel grundkursus
    • Videoer 2. Videregående Excel
    • Videoer 3. Kurver og prototyper i PowerPoint
    • Videoer 4. Store opgaver i Word
    • Videoer 5. Teams
    • Videoer 6. Tips og tricks til gruppearbejdet
  • Øk. grundforl. (hhx) ▼
    • Videoer til økonomisk grundforløb
    • Vejledning til opgaven i økonomisk grundforløb
    • Eksamen i ØG på IBC Kolding
  • X-files ▼
    • Emne 1. Appudvikling ᐅ
      • Lærebog til emne 1. Kapitel 1 – 6
      • Lektion 1. Introduktion og protyper
      • Modul 02. Hjemmeside
      • Lektion 2. Målgrupper
      • Lektion 3. Det grafiske puslespil
      • Lektion 4. Udvikling
      • Lektion 5. Lav en hjemmeside/blog
      • Lektion 9. Caseopgave
    • Emne 2. Digital dannelse ᐅ
      • Lærebog til emne 2. Kapitel 7 – 12
      • Lektion 10. Data og internettet
      • Lektion 15. Sociale medier
      • Lektion 17. Innovation
      • SO1-afterparty
      • Deltag i meme konkurrencen på IBC Kolding og vind flødeboller til din klasse
    • Emne 3. Webteknologier ᐅ
      • Lærebog til emne 3. Kapitel 13 – 18
      • Lektion 22. Interaktionsdesign
      • Lektion 23. Start på HTML kodning
      • Lektion 24. Mer’ HTML
      • Lektion 25. CSS
      • Lektion 26. SEO og caseopgave
    • Vejledninger ᐅ
      • Vejledning 1. Download programmer /apps
      • Vejledning 3. Installer Atom editoren
      • Vejledning 5. Den gode opgave
      • Vejledning 6. De vigtigste kommandoer i App Lap
      • Vejledning 7. Din egen webshop
      • Vejledning 9. LucidChart
    • Lærervejledning informatik C
      • Videoer ᐅ
      • Videoer 2. Det grafiske puslespil
      • Videoer 3. CMS og WordPress
      • Videoer 8. SQL, HTML og CSS kode
      • Vejledning 1. Download programmer /apps
    • IØ
      • Modul 02. Kap 2. Forsyningsbalancen
      • Modul 03. Kap 3.1. Konjunktursvingninger
      • Modul 04. Kap 3.2. Konjunktursvingninger
      • Modul 05. Kap 4.1. Efterspørgselskurven og priselasticitet
      • Modul 06. Kap 4.2. Udbud og markedsligevægten
      • Modul 07. Kap 4.3. Pristeori og markedssvigt
      • Modul 08. Kap 5. Pendulet svinger
      • Modul 09. Kap 6.1. Økonomisk vækst og velstand
      • Modul 10. Kap 6.2. BNP og nationalregnskab
      • Modul 11. Kap 7.1. Arbejdsmarkedet
      • Modul 12. Kap 7.2. Arbejdsmarked og erhvervspolitik

Projekt 3. UX på webshoppen >

Link er her:

UX på webshoppen

Indlæg

  • IØ: Vi ødelægger for 250 mia dansk natur om året 27. januar 2023
  • IØ: Argentina og Brasilien overvejer fælles valuta 23. januar 2023
  • IØ: Kæmpe overskud i statskassen 5. januar 2023
  • IØ: Formodet storsvindler udleveres fra Dubai. Sådan snød han (måske) 4. januar 2023
  • Informatik: Meta får bøde på 3,6 mia kr for brud på dataregler 4. januar 2023
  • Danske Bank får milliardbøde i hvidvask-sag 27. oktober 2022
  • Oh my gosh: Britisk pund i frit fald 1 + 2 26. september 2022
  • Enhedslisten vil omfordele fra “inflations-baroner” 20. september 2022
  • Elever bortvist 1 uge på Munkensdam Gymnasium 19. september 2022
  • Cheføkonom ser positivt på inflationen 12. september 2022
  • Ansvarlig: Lars Ljungqvist. Jeg underviser på IBC i Kolding
  • Kontakt: lblj@ibc.dk
  • © Siden her er non-profit og open-source …
  • … så du må kopiere fra min hjemmeside lige så meget, som du har lyst til med mindre, at jeg har angivet specifikke kilder
  • Jeg bruger højest nødvendige cookies og slet ikke 3. part/ markedsførings cookies. Jeg kunne aldrig finde på at tjene penge på at videregive dine private oplysninger til 3. part. Især ikke, når jeg gerne vil lære fra mig, hvordan man undgår at blive sporet på nettet.

Lars Ljungqvist

Drevet af WordPress